معرفی چراغ برای استخر

پروژکتور استخری یا چراغ استخری چیست؟

یکی از مسائل مهم برای همه ی ما، مسئله جایی است که میخواهیم به تفریح و گردش برویم، و مکانی را انتخاب میکنیم که از نظر زیبایی بهترین گزینه را داشته باشد .یکی از تفریحاتی که اغلب آن را می پسندند استخر است ، که یکی از ترکیب های زیبا و چشم نواز در استخر، ترکیب آب و نور با  همدیگر است.

اگر در منزل یا ویلای خود استخر داشته باشید، برای زیبا به نظر رسیدن آن چه اقدامی میکنید؟ بهترین اقدام خرید یک چراغ برای استخر می باشد، که با نصب چراغ استخری زیبایی بیشتری به استخر خود می بخشید.

چراغ های استخری و چراغ های آب نما ،از آن دسته از محصولات زیبا سازی هستند که برای نورپردازی محل از آنها استفاده می شود. امروزه توجه به زیبایی محیط اهمیت ویژه ای دارد، به همین  علت تولیدکنندگان محصولاتی زینتی و روشنایی تلاش می کنند تا محصولات با کیفیت تر و خاص تولید کنند تا بتوانند نیاز مصرف کنندگان را برطرف کنند.

درباره ی چراغ استخری بیشتر بدانید:

چراغ استخری انواع مختلفی دارد که برای زیبا سازی استخر و تفریح استفاده میشوند. چراغ استخر در دو نوع توکار و روکار در بازار عرضه میشوند. تمامی این چراغ ها باید ضدآب باشند و حتما از مراکز معتبر خریداری شوند، زیرا اگر از مراکز غیر معتبر خریداری شوند ممکن است دچار برق گرفتگی شوید.

حتما باید توجه کنید که چراغ هایی که برای استخر خریداری میکنید هرکدام توان مصرفی مختلفی دارند و باید متناسب به سایز استخر خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در نتیجه مهتمرین مسئله در نورپردازی داخل استخر،انتخاب بهترین چراغ برای آن است ، که علاوه بر اینکه نور کافی داشته باشد، طول عمر بالایی نیز به همراه داشته باشد.

انواع چراغ استخری:

چراغ ای ای دی استخری از نوع تو کار

این نوع چراغ، پر استفاده ترین مدل هایی است که در استخرها کاربرد دارد و به صورت چراغ استخری توکار استفاده میشود. این چراغ ها معمولا روی دیوار استخر و یا کف استخر نصب می شود و بیشتر برای استخرهای داخل ویلا استفاده می شود.

چراغ ال ای دی تو کار استخری نور بسیار متناسبی را دارد و داخل استخر محوطه بیرون استخر را هم روشن می کند. ولی نصب چراغ توکار برای استخر هایی که ساختار نصب این نوع چراغ را ندارند کمی دشوار است و باید تعمیراتی در این زمینه انجام شود تا بتوان این چراغ ها را نصب کرد.

چراغ توکار استخری استیل 36 وات

چراغ ال ای دی استخری از نوع روکار

این نوع چراع نسبت به چراغ های ال ای دی توکار نصب راحت تری دارند و دردسرهای کمتری دارد . اما بعد از نصب چراغ استخری روکار کردن این چراغ ها باید مواظب باشید تا ضربه ای به آنها وارد نشود و ممکن است بشکنند چون هم سطح دیوار های استخر نیستند و همینطور باید موقع نصب حواستان باشد تا افراد برای بیرون آمدن آب از استخر از این چراغ ها استفاده نکنند چون ممکن است اسیب به چراغ ها وارد شود.

چراغ هالوژنی استخری از نوع توکار

از این چراغ ها میتوانید برای دیوارهای استخر و کف استخر استفاده کنید و برای روشن نمودن بیرون استخر و داخل استخر کاربرد دارند و همینطور چراغ های هالوژنی قیمت مناسبتری نسبت به چراغ های ال ای دی دارند اما چراغ های هالوژنی هزینه نگهداری بالاتردارند و مصرف برق بالاتری نسبت به چراغ های ال ای دی دارند.

چراغ هالوژنی استخری از نوع روکار

این نوع چراغ ها بیشتر در کشور استرالیا استفاده میشده اما در حال حاضربیشتر کشورها از ان استفاده میکنند و به دلیل اینکه نور بیشتری دارند محبوبیت زیاد تری نسبت به بقیه چراغ ها دارند و میتوانند استخر شما را به بهترین شکل ممکن روشن نمایند.

مزایا و معایب چراغ های استخری

حال به یک سری از مزایا و معایب چراغ های استخری می پردازیم. اگر شما زا آن دسته از افرادی هستید که از استخر خود زیاد استفاده می کنید چراغ های ال ای دی گزینه ی مناسب تری برای شماست چون مصرف برق کمتری دارند ولی قیمت آن بالاتر است، اما  چراغ های هالوژنی قیمت ارزان تری دارند و مصرف برق بالاتری دارند و ارزان قیمت هستند.

به این نکته توجه کنید که چراغ  استخری با کیفیت باید از ولتاژهای AC استفاده کند، به دلیل اینکه در بسیاری از موارد کابل کشی در داخل استخر به طوری است که باعث خروج آب از داخل کانال می شود پس باید کابل داخل آن استخر قرار بگیره، یعنی برای تعویض کابل دسترسی نداریم پس باید کابل به طرز صحیح استفاده شود و برای نگهداری صحیح از کابل باید از ولتاژ AC استفاده کنیم زیرا ولتاژDC کابل های مسی و آلومینیومی را دچار مشکل می کند.

چراغ استخر

طریقه نصب صحیح چراغ های استخری

در نصب چراغ استخری توکار و روکار باید به محلی که آنرا قرار میدهیم دقت کافی داشته باشیم که نور مناسبی را داشته باشیم.

برای نصب چراغ استخری ابتدا باید برای مخفی کردن سیم ها در پشت چراغ یک حفره ایجاد شود و سپس چراغ بصورت توکار و یا روکار روی آن حفره نصب می شود و حتما باید توسط متخصص انجام شود، بهتر است که آب روی چراغ جریان داشته باشد تا باعث تمیز ماندن چراغ شود.

اصولی که برای نورپردازی استخر باید بکار برده شود

برای زیباتر کردن محوطه استخر میتوان از نورپردازی استفاده کرد، که به چند مورد از نورپردازی ها در زیر اشاره می شود.

در صورتیکه استخر شما دارای آبشار است میتوان از کار گذاشتن وال واشر استفاده کرد، با زاویه دادن صحیح به نور وال واشر، نور به رنگ دلخواه در می آید.

برای زیبایی پله های اطراف باید از چراغ های استخری ضد آب استفاده کرد، با انجام اینکار عمق پله نمایان میشود.

اگر اطراف استخرتان درخت های بلند و گیاه وجود دارد، با تاباندن نور به  گیاهان، انها را برجسته کرده و زیبایی دو چندانی به استخر و محیط اطراف آن بدهید.

شیوه دیگری برای زیباتر کردن محیط استخر قرار دادن نور در یک نقطه بلند در اطراف استخر می باشد، مثلا اگر در بالای استخر باکن وجود داشته باشد میتوان از لامپ در بالکن استفاده کرد که مانند تابش نور ماه در شب عمل میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟