کاربرد فیلتر شنی در استخر چیست؟

دقیقا کاربرد فیلتر شنی چیست؟ در این صفحه سعی می کنیم تا به سوال پاسخ دقیق بدهیم. عملا کاربرد فیلتر شنی اسنخری شامل :

  • تصفیه کردن آب خام، منبع چاه یا رودخانه
  • تصفیه آب استخر پرورش ماهی
  • پیش تصفیه کردن آب واحدهای تکمیلی مانند آب برج خنک کننده، آب شرب و نیروگاه ها
  • شفاف سازی آب استخرها

حالا بای بدانید که فیلتر شنی چیست؟ جواب :  در حالت کلی فیلتر شنی دستگاهی برای تصفیه آب استخر است که دارای یک مخزن است که در آن سیلیس ریخته میشود و از عبور آلودگی ها جلوگیری میکند. کارکرد فیلتر شنی اصلا پیچیده نیست و به راحتی میتوان درک کرد ، حالا فیلتر شنی چطور کار میکنه ؟ به عبارت ساده از یک طرف آب به وسیله پمپ استخری لئو یا هر برند دیگر پمپ وارد فیلتر شنی میشود و از فیلتر های داخلی عبور میکند و آلودگی های آب گرفته میشود و بعد آب تمیز از طرف دیگر فیلتر خارج شده و به استخر میرود ، بعد از مدتی شن های داخل دستگاه کثیف میشود و مراحل تصفیه آب را به درستی انجام نمی دهد که در این صورت باید عمل بکواش یا شست و شوی فیلتر شنی استخر را انجام دهید. در زمان بکواش تمامی مراحل برعکس تصفیه آب انجام می شود و در این مرحله آب از پایین وارد و از بالا خارج می شود.

انواع مدل های فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر در انواع مختلفی طراحی و ساخته شده است  و بر اساس میزان فشار کاری و نحوه فیلتراسیون دسته بندی می شوند. از ویژگی های فیلتر شنی این است که بدون تغییر ماهیت آب و اضافه کردن هرنوع ماده ی شیمایی و به شیوه ای کاملا فیزیکی سبب حذف آلودگی های موجود در آب می شود. از مدل های فیلتر شنی میتوان به موارد زیر اشاره داشت.

  • فیلتر شنی تحت فشار
  • فیلتر شنی کند
  • فیلتر شنی تند

اطلاعات بیشتر فیلتر شنی استخر

امروزه  فیلتر شنی استخر یکی از مهم ترین تجهیزات استخری است که گزینه بسیار فنی برای تصفیه آب استخر به شمار میرود. دستگاه فیلتر شنی استخر از طریق فرایند فیلتراسیون ذرات کوچکی مانند شن و ماسه، رسوبات، هیدروکربن ها، فلزات و موارد مضر را از آب را جدا کرده و موجب تصفیه آب می شود. به طور معمول یکی از دلایل استفاده و کاربرد گسترده ی فیلتر شنی در اکثر استخرهای عمومی و خصوصی دوام و عمر بالای آنها می باشد. بر اساس کیفیت دانه های سیلیس بکار رفته در محفظه معمولا زمانی بین 5 تا 7 سال طول می کشد که به طور کامل کارایی خود را از دست دهند

1 نظر در “کاربرد فیلتر شنی در استخر چیست؟

  1. علیزاده گفت:

    توضیحات عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟