آموزش ساخت حوضچه در خانه

سلام عرض ادب امید وارم حالتون خوب باشه ، در این مقاله قصد داریم باهم طرز ساخت یک حوضچه کوچک رو ببینیم 

آموزش ساخت حوضچه در خانه : 

آب و باغ و باغچه و سرسبزی چیزی است که همه ی ما انسانها ذاتا به آن علاقمندیم . زندگی آپارتمانی و زندگی در جاهای گران که مجبوریم برای نیم وجب زمین میلیونها تومان خرج کنیم شاید این علاقه به طبیعت و زیبایی را کمی در ما پنهان کند اما در واقع این احساس نمی میرد بلکه تشنه تر می شویم !ساخت حوض | آموزش تصویری ساخت حوض در حیاط و باغچه

پخش ویدیو

حوضچه در خانه :

داشتن خانه بزرگ با حیاط بزرگ با درختان سرسبز و محیطی دلکش و زیبا برای زندگی علاقه ی بیشتر ماست اما شهرنشینی باعث شده است کمتر کسی از این امکانات بهره مند باشند مگر آنکه خیلی پولدار باشید 

ما در  این  وب سایت aqua.co آموزش ساخت یک حوضچه با کمترین هزینه بصورت تصویری و گام به گام آموزش می بینید

ویدئویی بعدی که براتون آپلود کردیم بهتون یاد میده چطور میتونید ساخت حوضچه با کمترین هزینه آغاز کنید و یک حوضچه زیبا رو تنهایی و بدون داشتن بنا درست کنید 

پس تا اخر ویدئو رو با دقت ببینید.

پخش ویدیو

موضوع اول: 

بدون شک نمای ایجاد شده توسط حوضچه و آبنما در فضای محوطه و صدای آب می تواند باعث ایجاد حس آرامش در افراد شده و زیبایی بی اندازه ای در حیاط خلوت و فضای باغ ایجاد کند.

نکته :  آن چه که در ابتدا باید مورد بررسی قرار گیرد، تصمیم گیری در مورد نوع حوضچه ای که قصد استفاده از آن را دارید، می باشد. از این رو در ابتدا  باید هدف از انجام این کار و کاربرد آن را مشخص نمایید. 

 

موضوع دوم :

حوضچه ها عموما ظاهری تزئینی دارند. در ساخت این گونه حوضچه ها از برگ های شناور و دیگر گیاهانی که در آب زندگی می کنند، استفاده می شود. استفاده از سنگ های طبیعی و ساخت یک آبنما در کنار آن نیز می تواند نمای زیبایی به حوضچه ببخشد.

 

موضوع سوم : 

به طور کلی می توان گفت بهترین مکان برای ساخت حوضچه های طبیعی مکانی است که در آن ترکیب نور خورشید و سایه هم زمان وجود داشته باشد. چرا که چنین فضایی به گیاهان اجازه رشد داده و در عین حال از رشد جلبک تا حدی جلوگیری می کند.

این امکان وجود دارد که در قسمتی از حیاط که از داخل خانه امکان دید دارد، برای ساخت حوضچه استفاده نمایید. در این صورت می توانید در روزهای سرد زمستانی و روزهای بارانی نیز از از نمای آن لذت ببرید.

 

موضوع چهارم: 

اگر در نظر دارید که در حیاط خلوت نسبت به ساخت حوضچه اقدام نمایید، در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید محلی که برای انجام این کار در نظر گرفته اید، محل عبور خطوط گاز و برق نباشد.

هم چنین توجه داشته باشید که از ساخت حوضچه نزدیک به درخت خودداری کنید. چرا که انجام این کار باعث می شود به ریشه گیاهان آسیب وارد شود. از دیگر نکات مهمی که باید در هنگام ساخت حوضچه به یاد داشته باشید، عمق و اندازه حوضچه می باشد.

پخش ویدیو

یکی از آبنما های بسیار زیبا و همچنین با نصب آسان کرتین استخری هستش که این آبنما رو معمولا در استخر ها استفاده میکنند اما کاربرد نازل کرتین فقط در استخر ها نیست ، بلکه میتوان در حوضچه های کوچک هم استفاده کرد. نمونه آبنما کرتین استخری رو پایین این مطلب براتون میزارم

آبنما برای حوضچه

حال که حوضچه ساختید و به دنبال آبنما زیبا برای آن هستید یک پیشنهاد ویژه برای شما عزیزان داریم. برای اجرا آبنما در حوضچه پیشنهاد می کنیم  از پرده آب استفاده کنید. این آبنما توکار اجرا می شود و در عوض کیفیت قیمت مناسبی هم دارد. نازل پرده آب گزینه مناسبی برای استفاده در حوضچه است. نمونه عکس های زیر شمامل نمونه کار های این آبنما در حوضچه است.

  • ساخت حوضچه سخت است؟

    سختی ساخت حوضچه کاملا بسته به سطح فنی و علم شما در زمینه بنایی دارد که برای هر کس متغیر خواهد بود.

  • خودم حوضچه بسازم یا بنا؟

    ساخت حوضچه قطعا تجربیاتی به شما اضافه می کند اما اگر تایم ندارید بهتر است به یک بنا بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟