تجهیزات کاربردی و مهم در استخر

لوازم اصلی و جانبی برای هر استخری ضروری است، چه پوشش استخر شنا باشد، چه وسایل تزئینی یا بهداشتی برای کل شناگران، بنابراین اگر مالک هستید و می‌خواهید استخر خود را به بهترین شکل ممکن بسازید و یا نگهداری کنید، لوازم ضروری چون: پمپ، فیلتر، کلرزن، مبدل حرارتی، جارو استخری و… را جهت نگهداری استخر با آگاهی بیشتر، تهیه و تامین نمایید. تجهیزات استخر شامل دو دسته اصلی و جانبی می‌شوند که: پمپ‌ها، فیلترها، بخاری‌ها در دسته تجهیزات اصلی و پاک کننده‌ها، فیدرهای شیمیایی، جاروها و … در دسته جانبی قرار می‌گیرند. پمپ استخر و فیلتر استخر جز مهمترین و اصلی ترین تجهیزات استخر شما محسوب می‌شوند، در واقع لوازم مهم استخر هستند که باعث به گردش درآوردن و تمیز کردن آب استخر شده و در کنار تجهیزات مهم دیگری فرآیند فیلتراسیون، دما، بهداشت و پاکیزگی آب را بهبود می‌بخشند.

مبدل حرارتی استخر

تبادل حرارت بین دو مدار آب گرم و آب سرد استخر از طریق مبدل های حرارتی صورت می‌پذیرد. در واقع این تبادل حرارت باعث گرم‌کردن دمای آب استخر می‌شود. مبدل های حرارتی با انتقال انرژی گرمایی از مدار آب گرم به مدار آب سرد بدون اینکه این دو سیال با یکدیگر در تماس مستقیم قرار بگیرند عمل می‌کنند.

به طور کلی مبدل ها توانایی کار در سه حالت، فشار کاری سیال را دارا می‌باشند. که این فشار سیال شامل سه دسته:

  • فشار بالا
  • فشار پایین
  • فشار متوسط 

است. اما به صورت مرسوم دسته بندی مبدل ها بر اساس ساختار طراحی آنان صورت می‌پذیرد.

تجهیزات گرمایشی استخر

برای برخی افراد وسایل گرمایشی به عنوان وسایل لوکس شناخته می‌شود و از آن استفاده نمی‌کنند. در صورتی که استخر بدون تجهیزات گرمایشی مثل بخاری خورشیدی، بخاری گازی یا پمپ حرارتی ساخته شود؛ باعث آزار و اذیت شما می‌شود. برای مثال فرض کنید در فصل زمستان از استخر استفاده کردید و بعد از اینکه خود را خشک می‌کنید، سرما وارد بدنتان می‌شود. در نتیجه باعث سرماخوردگی شما نیز می‌شود.

بسیاری از افراد هنگام احداث و ساخت استخر، بخاری را به استخر اضافه می‌کنند. در صورتی که این کار را بعداً در فصول مختلف می‌توان انجام داد. انتخاب نوع وسایل گرمایشی بستگی به بودجه، نوع منطقه و غیره دارند.

فیلتر ضدعفونی کننده و کلرزن

فلیترهای مختلف، کارهای گوناگونی را بر عهده دارند، در نتیجه برای ضدعفونی کردن آب استخر باید از تجهیزات بهداشتی و فیلترهای ضدعفونی کننده استفاده کنید. در اصل تجهیزات بهداشتی استخر عبارت‌اند از:

  • قرص‌های کلردار
  • فیدرها
  • شناورها
  • ژنراتورهای کلر آب نمک
  • دستگاه کلرزن و غیره

پمپ استخر

آب را به گردش در می‌آورد و فرآیندهای گرمایش و فیلتراسیون را تامین می‌کند.

سه نوع اصلی پمپ استخر وجود دارد:

تک سرعته
دو سرعته
سرعت متغیر
برای انعطاف پذیری بیشتر و کنترل مصرف انرژی، پمپ دور متغیر یک انتخاب عالی است. همانطور که از نام آنها پیداست، این پمپ ها به شما امکان می‌دهند به راحتی تنظیمات مختلف سرعت، را کنترل نمایید. برای بهترین نتیجه، به یاد داشته باشید که سبد یا استرینر پمپ خود را هر هفته خالی کنید.

خرید تجهیزات استخری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟