راهنمای نصب چراغ استخری

نحوه نصب چراغ استخری

اگر میخواهید برای استخر خود چراغ نصب کنید ابتدا باید استخر شما بازسازی شود، در صورتیکه استخر شما قدیمی تر است، برای نورپردازی محیط، فرصت خوبی است تا استخر خود را دوباره بازسازی کنید. در صورتیکه چراغ های استخر برایتان جذاب است ، بهتر است در موقع ساخت استخرتان آنرا نصب کنید زیرا نصب چراغ با ساخت استخر باهم ترکیب می شود و در هزینه و زمان صرفه جویی می شود.

نصب کردن چراغ استخر مرحله های ویژه خود را دارد و باید هر مرحله با دقت انجام گیرد.

مرحله اول: انتخاب چراغ مناسب

در هنگامی انتخاب چراغ، باید زمان پروژه را در نظر بگیرید. و حتما باید اندازه استخر مورد نظر را بدانید، و همچنین باید میزان کار الکتریکی مورد نیاز بررسی شود. در صورتیکه تمایل به بازسازی استخر ندارید و برای جلوگیری از ایجاد حفره در دیوار و خالی کردن استخر بهتر است که از چراغ استخری روکار استفاده کنید.

بهتر است برای نصب سریع تر و راحت تر ،از چراغ های باتری دار روکار استفاده کنید، ولی معایب استفاده از چراغ های باتری دار این است که نیاز به تعویض باتری دارد و طول عمر این لامپ ها کمتر از مدل های سیمی می باشد. چراغ ها را مانند مشخصات شرکت مونتاژ کرده و از نظر آب بندی تمام مهر ها را مورد بررسی قرار دهید، که برای انجام این کار باید چراغ را در آب کم فرو برده و حباب ها را تماشا کنید.

مرحله دوم : تنظیم منبع تغذیه

اگر از چراغ های با باتری استفاده کردید، نیاز به انجام این مرحله نیست، باتری را نصب کنید و به مرحله سوم بروید.

یک منبع تغذیه برای  یک چراغ سیمی نیاز است که باید راه اندازی کنید. در صورتیکه  نزدیک استخر یک خروجی GFCI وجود دارد که بتوانیم سیم چراغ را به آن متصل کنیم، به دیوار کنار پریز، ترانسفورماتور نور را نصب میکنیم و چراغ استخری را به آن متصل کرده و به مرحله سوم برود. درصورتیکه پریز برق در دسترستان نبود در قطع کننده ی مدار، منبع تغذیه را قطع کرده و حتما روی یک خط برق، یک جعبه اتصال ضد آب نصب کنید.

سپس فیلتر استخر یا همان خط برق پمپ را پیدا کرده، با سیم چین خط را برش داده و برای برداشتن غلاف، با استفاده از  دم باریک ،هادی سیم را در معرض دید بگذارید. جعبه اتصال را هماهنگ مشخصات شرکت اجرا نمایید. میتوانید جعبه اتصال را روی فیلتر یا پایه پمپ و یا روی دیوار قرار دهید. چراغ را به  جعبه اتصال  ببندید. حال اتصالات را  دوباره بررسی نمایید تا در مورد آب بندی چراغ استخر مطمئن بشوید. اگر برای خاموش و روشن کردن چراغ، کلیدی ندارد، باید برای چراغ یک کلید قرار دهید. قبل از اینکه به مرحله سوم بروید، حتما مطمئن شوید که اتصالات را  به درستی انجام داده اید.

مرحله سوم: نصب چراغ

در صورتیکه تمام مراحل قبل را به دقت انجام داده اید، مرحله نصب چراغ بسیار آسان است . در این مرحله کابل چراغ را به کابل داخل دیوار متصل کنید و آب بندی شود تا آب داخل چراغ نرود. حال باید چراغ را بر اساس مشخصات شرکت سازنده با دو پیج به دیوار نصب کنید.

نکته دیگر اینکه اگر از چراغ سیمی استفاده میکنید و از استحکام دیوار استخر مطمئن هستید، با هیلتی ناحیه مدنظر را سوراخ کرده تا به مدار اصلی برسید. برای انجام این کار باید اطراف استخر را حفاری کرده تا سیم هر چراغ را به مدار اصلی متصل نمایید. ولی اگر در حال ساخت استخر هستید که نیازی به حفاری نیست، قبل از نصب کاشی، سیم کشی به راحتی انجام می شود. و در آخر  برای تست کردن نصب چراغ، آب داخل استخر را باز کنید تا پر شود و استخر آب بندی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟