معرفی انواع آبنما و نازل

آبنما چیست؟

آبنما ها شبیه ساز های کوچکی هستند از آبشارها رودخانه ها یا برخورد آب در دریاها به صخره ها و… . آبنماها توانستند جذابیت بصری صدای دلنشین و خنکی این فضاها را در مکان هایی به غیر از طبیعت بیاورند مانند منازل ساختمان های تجاری بلوارها استخرها باغ ویلاها میدان ها و یا هر جای دیگری که شما می توانید فکر آن را بکنید. آبنماها انواع و اشکال مختلفی از فواره ها را ایجاد می کنند و میتوانند با انواعی از نورپردازی ها در نورهای کم و به خصوص در شب ها حس بسیار دلنشینی را به ما منتقل کنند. همچنین نورپردازی آبنم همراه با چراغ استخر به شدن توصیه می شود.

 

انواع آبنما ها

 

آبنمای سرپوشیده

این دسته از آبنماها در مکان و فضاهای بسته مانند ساختمان ها پاساژ ها لابی‌های هتل ها برج ها و انواع سالن ها همانند آبنمای خانگی وجود دارند.

آب نمای بیرونی

این دسته از آبنماها عموماً در حیاط ها باغ ها باغ ویلا ها پشت بام بالکن بلوار ها میدان ها پارک ها باغ وحش ها روف گاردن ها و انواعی از باغچه ها یافت می شوند.

آبنمای استخری

این نوع از آبنماها معمولاً در فضاهای استخری از جمله استخرهای سرپوشیده پارک های آبی استخرهای سرباز سوناها و یا جکوزی ها به کار می روند و چون در محیط های مرطوب و با رطوبت بسیار بالا قرار میگیرند از جنس آبنما استیل ضد زنگ و مقاوم می باشند که طول عمر بالایی نیز دارند. مجموعه آکوا بزرگ ترین تولید کننده انواع آبنما استخری در ایران است.

آبنمای رومیزی

این آبنماها بسیار کوچک می باشند و برای دیزاین محیط های کوچک معمولاً در دفترهای کار اتاق خواب ها و خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

آبنمای دیواری

آبنما دیواری نوعی از آبنما های معروف است که معمولا به دیوار متصل می شوند و از این رو این آبنماها را میتوان در انواع مکان ها ی باز یا بسته همانند لابی‌های برج ها هتل‌ها رستوران‌ها کافه‌ها پارک ها حیاط ها درون خانه هایی با فضای بزرگ به کار می روند.

آبنمای تزیینی

این دسته از آبنماها اکثراً به شکل مجسمه هایی در اندازه های کوچک در خانه مغازه دفتر کار اتاق خواب و یا محل کار روی زمین قرار داده میشوند که معمولاً فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

انواع نازل در آبنما ها

نازل های آبنماها باعث میشوند که آب در حالت های مختلفی از فواره به بیرون پرتاب شود. نازل ها با توجه به شک ساختار خود آب را در فواره ها به اشکال گوناگونی میپاشند.

جنس نازل ها در آبنما ها بسیار از اهمیت بالایی برخوردار میباشد پس در هنگام خرید آبنما باید علاوه بر جنس ورق ها و قطعات به کار رفته در آبنما به جنس نازل ها بسیار توجه داشته باشید.

نازل پرده آب شوتر

آبنما نازل پرده آب شوتر عموماً با نام آبشار مصنوعی شناخته می شود. ظاهر نازل پرده آب شوتر بسیار به نازه کرتین و قوسی شباهت دارد که در ادامه به این نازل نیز می پردازیم. عموماً نازل پرده آب شوشتر آب را به طور یکنواخت و در یک خط به پایین هدایت می کند. این آبنماها بیشترین کاربرد و استفاده را در استخرها دارند از بهترین این نوع آبنماها می توان به آبنما بارانی یا نازل ریزشی اشاره کرد.

نازل کرتین و قوسی

این آبنما از انواع آبنماهای سرریز ای میباشند و فواره آن به شکل یک لایه ضخیم و یک دست و در یک خط می باشد. این لحظه ها عموما در دکوراتیو حوض های بزرگ در حیاط ها لابی ها تالارها هتل‌ها ویلاها و یا میدان ها و در استخر ها در ویلاها و یا مجموعه های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند. این آبنماها به دلیل این که در مکان های مرطوب و با رطوبت بالا قرار دارند از جنس استیل ضد زنگ و مقاوم میباشند و در استخر های سرباز که عموماً در معرض هوای آزاد و یا آفتاب دیدگی شدید میباشند قابل استفاده هستند.

نازل واتر استاپ نی ریز

نازل واتر استاپ نی ریز در شکلهای ستاره ای و دایره ای موجود هستند. سایز ورودی نازل ها دو و نیم سانتیمتر می باشد. این نازل ها عموما در آبنماهای شهری در بلوار ها و در میدان ها و در رستوران ها و در استخر ها و در کافه ها و یا حتی در باغ تالار ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نازل طبقاتی گل

اینو از نازل ها بسیار معروف و محبوب میباشند که در فضاهای شهری و انواع حوضچه ها با انواع مختلفی از فواره ها نصب می شوند. معمولاً در فواره های این آبنماها چند نازل در کنار یکدیگر قرار دارند و شکلی شبیه به یک گل نیز دارند. در نازل طبقاتی گل، آب به شکل خطی از انواع ارتفاع های دلخواه به پایین میریزد و منظره ای به شکل گل ایجاد می کند. این دسته از آبنماها انواع نورپردازی ها بسیار زیبا می شوند.

نازل حلزونی

نازل های حلزونی مانند دیگر نازل ها یک پرده ای از آب را به وجود می آورند. حالت این آبنما به صورت حرف G است و به آبنمای حلزونی مشهور است. فواره های آبنمای قوسی و آبنمای حلزونی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و از این آبنماهای حلزونی در استخرها لابی هتل‌ ها و برج ها و تالارها حوض های شهری میادین عمومی محیط های خانگی کافه ها و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرند.

نازل طبقاتی ثابت و تنظیم شونده

ناظر های طبقاتی ثابت شباهت بسیار زیادی با آبنمای طبقاتی گل دارد. اما تفاوت بین این دو آبنما این است که آب در این آبنماها به صورت ثابت و یکنواخت فواره می شود. این آبنما ها معمولاً در لابی های آپارتمان ها حوض ها و حوضچه ها انواع برکه در فضاهای مختلف پارک ها و حیاط ها مورد استفاده قرار می گیرند.

در واقع نازل های طبقاتی تنظیم شونده در دسته آب نماهای به روز و مدرن قرار دارد. در این آبنما ها شما توانایی تنظیم نحوه فواره آب را به هر حالت دلخواه دارید و این موضوع باعث می شود آبنمای شما شکل های ظاهری متنوعی داشته باشد. نازل های طبقاتی تنظیم شونده عموماً در لابی هتل‌ ها برج ها در فضاهای باز خانگی حوض ها و حوضچه های باغ ویلا ها و میادین عمومی برکه ها پارچه ها هیات ها و مکان های این چنینی دیگر به کار می روند.

نازل نمکدانی

همین طور که از اسم آن پیداست این نازل شبیه به یک نمکدان میباشد و جزو دسته بندی فواره استخر است. در این نازل ها و از فقط یک نقطه در زمین شروع شده و از پایین به سمت بالا پاشیده می شود شاید این آبنما ساده باشد اما در عین سادگی بسیار زیبا نیز می باشد. آبنمای ناظره نمکدانی مناسب برای لابی آپارتمان ها و هتل‌ ها حوض ها و حوضچه ها برکه ها پارک ها میدان ها و بلوار ها حیاط ها کافه رستوران ها و یا میادین شهری و عمومی می باشد.

نازل قاصدکی

در نازل قاصدکی فواره آب را به شکل یک قاصدک فواره می کند و یک نیم کره ایجاد میکند. در آبنمای قاصدکی همانند آبنمای نمکدانی پاشش آب از یک نقطه متمرکز می باشد. این آبنما ها معمولاً در میدان ها و بلوار های شهری حوض ها و حوضچه ها ی شخصی و شهری برکه ها پارک ها هیات های باغ ویلا ها انواع جاهای دیدنی مورد استفاده قرار می گیرند.

نازل کسکید حجمی

در نازل کسکید حجمی فواره آب را به شکل خطی و عمودی از پایین به سمت بالا فواره می کند. فشار و قدرت پاشش فواره کسکید حجمی بسیار بالا می باشد و حجم آب زیاد را با سرعت پایین و وارد می کند. این آبنماهای کسکید حجمی ها را قطعاً در انواع میادین عمومی دیده اید.این نازل ها را معمولاً در انواع برکه ها حوزه های و حوضچه ها شهری و یا شخصی در پارک ها و در بلوار ها و میدان ها و حیاط های ویلا ها و باغ ویلا ها به کار می روند.

نازل حجمی پفکی

این نازل حجمی پفکی تفاوت چندانی با نازل کسکید حجمی ندارد و تنها تفاوت این دو نازل این است که فواره و نازل حجمی پفکی فوم مانند است و فواره آبنمای کسکید حجمی سفت تر و سنگین تر از فواره نازل حجمی پفکی است. نازل حجمی پفکی را در انواع حوضه آب حوضچه ها حیاط های شخصی و ویلایی میدان ها و بلوار ها و پارک ها دیده می شوند.

نازل قل زن حجمی

در این نازل ها فواره معمولاً در زیر آب قرار می گیرد و از آنجا شروع به کار می کند. از این نازل ها عموما در کنار نازل های کسکید حجمی یا نازل‌های پفکی حجمی استفاده می شود که ترکیب این نازل ها زیبایی بسیار زیادی دارد. از این نازل ها معمولاً در لابی های آپارتمان ها هتل ها و برج ها و تالارها و در حوزه ها و حوزه ها در انواع برکه ها در پارک ها در بلوار ها و میدان ها ایا در حیاط ویلا ها و باغ ویلا ها نیز استفاده می شود.

جمع بندی

انواع نازل های دیگر و زیادی وجود دارند مناظره هایی که در بالا بررسی کردیم معمولاً نازل های پرکاربرد میباشند. اگر به فکر داشتن یک آبنمای زیبا در محیط های شخصی خود مانند استخر یا سالن های خود می باشید برای خرید آبنما میتوانید از سایت ما اقدام کنید و مشاوره رایگان و تخصصی نیز دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟