مراحل نصب نردبان و پله استخری

چگونگی نصب پله استخری

یکی از پرکاربرد وسایل در استخرها پله استخری است. وجود پله های استخری نه تنها باعث سهولت ورود و خروج شناگران به درون استخر شده بلکه زیبایی و امنیت را نیز برای آن‌ها بوجود می آورد. در تمامی استخرها، از استخرهای خانگی گرفته تا استخرهای بزرگ مسابقات و یا استخرهای درمانی محلی برای خروج شناگران از آب در نظر گرفته شده است. پله‌‌های استخری در دو نوع کف استیل و کف پلاستیک و عموما از 2 تا 6 پله ساخته می‌شوند. برای مشاهده تصاویر و اطلاعات خرید میتوانید به صفحه «نردبان و پله استخری» سری بزنید.

 

پله استخری

پله‌های استخری از هر نوعی که باشند اعم از کف پلاستیکی یا کف استیل کارایی یکسانی دارند و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ی خود و شرایط آب و هوایی منطقه گزینه‌ی مناسب را انتخاب نمایید. اما برخی از فاکتورهای مهم که برای خرید و تصمیم گیری هنگام خرید پله استخری باید به آن‌ها توجه شود عبارتند از:

 

عمق اسخر

مسلما هر چقدر عمق استخر بیشتر باشد تعداد پله‌های نردبان بیشتر خواهد بود. در زیر نحوه انتخاب پله استخری بر اساس عمق استخر و فاصله 27 سانتی بین پله‌ها آورده شده است. خاطر نشان می‌شود این اندازه‌ها می‌توانند تا حدودی متغیر باشند.

اگر ارتفاع لبه تا کف استخر 70 الی 90 سانتی‌متر است، از نردبان استخری (2 پله) استفاده شود.

اگر ارتفاع لبه تا کف استخر100 الی 140 سانتی‌متر است،از نردبان استخری (3 پله) استفاده شود.

اگر ارتفاع لبه تا کف استخر 140 الی 170 سانتی‌متر است، از نردبان استخری (4 پله) استفاده شود.

اگر ارتفاع لبه تا کف استخر 170 الی 200 سانتی‌متر است، از نردبان استخری (5 پله) استفاده شود.

اگر ارتفاع لبه تا کف استخر بیش از 200 سانتی‌متر باشد باید از نردبان استخری (6 پله) استفاده شود.

 

جنس دستگیره‌های عمودی نردبان

به دلیل رطوبت و استفاده مداوم از پله‌های استخری درون آب معمولا دستگیره‌ها از جنس استیل ساخته می‌شوند. جنس استیل اکثر آن ها از نوع 304 یا 316 است که نوع استیل 316 به دلیل مرغوبیت قیمت بسیار بالاتری دارد. استیل در مجاورت همیشه باآب زنگ نمی‌زند، آسیب پذیری و خش پذیری پایینی دارد و دارای زیبایی و براقیت خاصی می‌باشد. قطر لوله و ضخامت استیل آن نیز در تعیین قیمت بسیار تاثیر گذار خواهد بود. بدیهی است که هرچه ضخامت استیل بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

 

اتصالات

این موضوع بسیار حایز اهمیت است که حتما از پیچ و مهره‌های استیل در نصب نردبان استخری استفاده شود. پیچ های مهره‌های گالوانیزه اگرچه خوب به نظر می‌رسند اما به مرور زمان و بخصوص در محل رزوه دچار خوردگی شده و باز کردن اتصالات را مشکل می‌سازد.

 

انواع پله استخری

ممکن است شکل‌های مختلفی از پله‌های استخری را مشاهده نمایید اما دو نوع رایج پله استخری مدل استاندارد و مدل کلاب (club) می‌باشد.

مدل استاندارد پرکاربردی‌ترین مدل است و به شناگران این امکان را می‌دهد که با کمترین فشار و به راحتی از آب خارج شوند. باید گفت این مدل در هنگام نصب بیشترین فضا را از لبه ها اشغال می‌نماید.

مدل کلاب در انتهای دستگیره بالایی قوسی شکل است و در هنگام نصب فضای کمتری از لبه استخر را اشغال می‌نماید.

هنگام خرید دقت نمایید می‌خواهید پله در چه فاصله‌ای از استخر قرار گیرد.

 

نحوه نصب

شما برای این کار به ماژیک، چکش، قلم، پیچ گشتی و ملات نیاز دارید. پس آماده کردن به منظور نصب نردبان استخری مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا نردبان را مونتاژ نمایید. مونتاژ نردبان استخر اولین گامی است که باید انجام شود.
  • پله را محل مورد نظر برای نصب قرار دهید، بگونه‌ای که نردبان کاملا عمود باشد و قسمت پایین نردبان بر روی دیواره استخر قرار بگیرد. در این حالت محل قرار گیری نردبان را بر روی لبه استخر علامت بزنید.
  • محل‌های علامت زده شده را با دقت و با قلم و چکش بگونه‌ای خالی کنید که کاسه‌ی نگهدارنده پایه‌ها در آن قرار گیرد.
  • کاسه‌ها را در محل قرار داده و پشت کاسه را با ملات سیمان و چسب بتون آماده شده پر نمایید.
  • مجددا پله را درون کاسه و محل نصب قرار دهید تا از فاصله و عدم جابجایی کاسه‌ها اطمینان حاصل شود.
  • حدود 48 ساعت صبر نمایید تا ملات کناره کاسه‌ها کاملا خشک شود.
  • پله شما آماده استفاده است. دقت نمایید برخی مدل‌ها، در کنار کاسه بتونی، پیچ ثابت کننده دارند و می‌توانید نردبان را در محل اتصال به کاسه‌ها محکم نمایید.

 

اطمینان داشته باشید پله‌های استخری شرکت آکوا دارای بهترین کیفیت است. شما در هر کجای سرزمین عزیزمان که هستید می‌توانید با شماره‌های 09123320287، 09057778829 و 02165502048 جهت مشاوره و خرید پله‌های استخری تماس حاصل نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟