معرفی آبنما های معروف دنیا

آبنما های معروف در دنیا

در تمام دنیا در همه قاره ها آبنما های زیاد بزرگ و بسیار معروفی وجود دارد که شهرت بسیاری دارند و یکی از قطب های مهم توریستی در دنیا می باشند.

امروزه آبنما ها بیشتر جنبه زیبایی و توریستی و گردشگری دارند اما در گذشته از آبنما های طبیعی به عنوان آب آشامیدنی و حمام و شستشو استفاده می کردند.

 

معروف ترین آبنماهای قاره آسیا

 

آبنما wealth

این آبنما در کشور سنگاپور واقع است و در یکی از مشهور ترین و بزرگترین مراکز خرید این کشور ساخته شده این آبنما بزرگترین آبنمای جهان می باشد. در این آبنما حلقه ای طراحی شده با طرح ماندالا. ماندالا نماد روح و وحدت و نمادی برای یکی بودن همه نژادها و مذاهب در این کشور می باشد.

فواره های این آبنما در برخی ساعات از روز خاموش می باشند و توریست‌ها و گردشگران مرکز آبنما رفته و برای جمع آوری سکه از درون این آبنما تلاش می کنند. در تاریکی شب نیز بین ساعت هشت تا نه شب آهنگ های زنده بخش می‌شود و آبنما برای اجرا روشن میشود.

آبنما برج خلیفه

آبنمای برج خلیفه بر روی یک دریاچه مصنوعی که دبی و در کشور امارات در برج خلیفه واقع است ساخته شده. این آبنما یکی از زیباترین و مشهورترین آبنما های جهان یکی از بزرگترین آبنما های جهان می باشد همچنین ارتفاع زیادی دارد. پرتاب ارتفاع آب در این آبنما ها بسیار زیاد نیز می باشد که حتی به ارتفاع صدو پنجاه متر نیز می رسند.

آبنما Big Wild Goose Pagoda

این آبنما با مساحت صد و ده هزار متر مربع در شیان چین واقع است و از بزرگترین آبنما های قاره آسیا و جهان می باشد. این آبنما بزرگترین سیستم صوتی جهان را دارد و یکی از مشهور ترین و بزرگترین آبنما های موزیکال جهان می باشد. این آبنما در سال 652 میلادی در شیان چین توسط سلسله یانگ ساخته شده. معبدی بزرگ نزدیک بین آبنما قرار دارد در زمان هایی که این آبنما روشن میشود گردشگران و توریست های زیادی در اطراف آبنما غرق در تماشا و موسیقی این آبنما می شوند و همچنین این معبد منظره بسیار زیبایی پیدا می کند.

آبنمای Banpo

اینا بر روی یک پل واقع شده است و مادامی که این پول در بندر Banpo در سئول در کشور کره جنوبی واقع شد به عنوان طولانی ترین آبنمای روی پل در تمامی جهان شناخته شد. ده هزار نازل ال ای دی در تولین آبنمای پلی در هر دو طرف آن بتول 1140 متر کار شده است. نازل های آب در این آبنما در هر یک دقیقه صد و نود تن آب را جابجا میکنند همچنین ساخت این اثر در سال 2009 میلادی به اتمام رسید.

آبنما آرشیابالد در قاره استرالیا

آبنمای اشیابالد مشهور ترین و بزرگترین آبنما در قاره استرالیا می باشد که کشور استرالیا در مرکزیت شهر سیدنی در پارک هید پارک واقع است. این آبنما بسیار تاریخی و قدیمی باشد. این آبنما با ترکیبی از آثار رومی و یونانی ساخته شده است که یک آپولو را در بین موجودات افسانه ای دیگری نشان می دهد. علت پوشش بسیار بلند آب از این فواره ها پاشش این آبها گردشگران و توریست ها را به وجد می آورد. این آبنما یک اثر بسیار پرهزینه و ارزشمند می باشد که در اوایل دهه 1930 میلادی بعد از جنگ جهانی بنا شد.

این آبنما با این تعبیر ساخته شده که آپولو نماد نور و زیبایی است که دست راست خود را به نشانه حفاظت در برابر طبیعت بالا برده و نور خورشید نماد زندگی می باشد.

آبنما آهنگ های معروف قاره آمریکا

آبنمای بلاژیو آمریکا در ایالت وگاس واقع می باشد. این آبنما یکی از گران ترین و پرهزینه ترین آبنماهای جهان است که هزینه ساخت آن چیزی حدود چهل میلیون دلار بوده است. رقص فواره های این آبنما با ریتم موسیقی شکل می‌گیرد و هر یک ربع تا نیم ساعت رقصی از آب را همراه و هماهنگ با نور و موسیقی به نمایش می گذارد. نازل های نورانی در این آب وجود دارند که قبل از شروع کار فواره آدرین آبنما از آب بیرون می آیند و رنگ های ساختمان بلا جو را متناسب با مناسبت ها تغییر می دهند.

آبنما mustangs

مجسمه های برنزی در این آبنما به میدان ویلیامز در کلیناز اشاره دارد و از بزرگترین مجسمه های جهان می باشد. این آبنما واقع در ایالت تگزاس می باشد و این اثر برای احترام به اسب های وحشی است که در ایالت تگزاس دارای تاریخ بسیار عمیقی میباشند همچنین اسبهای وحشی سمبل ابتکار به سمت موفقیت ها و نوع سبک زندگی در طول تاریخ آمریکا می باشند. در سال 1976 میلادی آبنما طراحی شده و در سال 1984 میلادی کار ساخت این آبنما به طور کامل انجام شده و از آن رونمایی شد.

آبنمای باکینگهام

این آبنما یکی از مشهورترین آبنما های جهان در طول تاریخ می باشد که نقطه تحول تاریخی شیکاگو نیز است که در مرکز پارک گرانت واقع شده. این آبنما به عنوان یکی از بزرگترین آبنما های جهان در سال 1927 شناخته شده. مجسمه این آبنما به شکل کیک عروسی ساخته شده و سمبل از دریاچه میشیگان می باشد. فواره های آبنما توانایی پرتاب آب را تا ارتفاع چهل و پنج متر دارند و این آبنما هر بیست دقیقه شروع به کار می کند و در هنگام تاریکی شب موسیقی و نور به این فواره ها نیز اضافه می شود.

آبنما های قاره اروپا

آبنما Tervi

آبنمای تروی یکی از معروفترین آبنماهای جهان می باشد که در هر سال میلیون ها توریست و گردشگر از سراسر جهان برای بازدید از این آبنما می آیند. این آبنما در کشور ایتالیا و در شهر رم بنا شده است. این آبنما همچنین یکی از زیباترین و بزرگترین آبنما های جهان است. آبنمای تروی یکی از قدیمی ترین منابع آبی این شهر است که هر روزه از منابعی تامین می شود. این آبنما ارتفاع ای به اندازه بیست و شش متر و عرضی حدود چهل و نه متر دارد و مجسمه ای که در مرکز این آبنما قرار دارد تندیس ای است اوکانئوس می باشد که آبشار هایی که از زیر آن بیرون می آیند حوزه بزرگ سرازیر می شوند.

جنس تمامی مجسمه ها از سنگ آهک سفید رنگ می باشد همچنین در این آب ها مواد معدنی مانند کلسیم کربنات وجود دارد. همانطور که در بالا گفته شد این آبنما بسیار قدیمی می باشد و یکی از آبنما های بسیار قدیمی جهان به شمار می رود که در سال 1762 ساخت آن به اتمام رسید.

آبنما montjuic

آبنمای montjuic واقع در آونیدا در بارسلونا اسپانیا است. آبنمای montjuic در سال 1929 میلادی در بارسلونا ساخت شده در آن دوران این آبنما فقط دارای نور و فواره بود اما در دهه 1980 موسیقی نیز به آن اضافه شد و برای المپیک 1992 از آن استفاده شد. گردشگران و توریست های زیادی هر ساله از این آبنمای دیدنی بازدید می کنند.

آبنمای دوستی ( Nations Friendship )

آبنمای دوستی که در مسکو روسیه واقع است دارای شانزده مجسمه طلایی تزیین شده می باشد که بیانگر نماینده های شوروی سابق است که هرکدام از این مجسمه ها لباس ملی خودشان را به تن دارند. ساخت این اثر در آن زمان با این هدف بود که هویت ملی شوروی را به مردم کل جهان نشان دهند.

مجسمه های طلایی و زرین درون این آبنما از ورقه های مسی ساخته شده‌اند که با طلا نیز روکش شدند که کار ساخت این آبنما در سال ۱۹۵۰ میلادی به اتمام رسیده.

 

آبنما Latona

آبنمای لاتونا در کشور فرانسه و در کاخ ورسای بنا شده که افسانه دیانا را به نمایش می گذارد.

این آبنما بیانگر مادر آپولو دایانا است که در این افسانه در آن زمان آن ها سعی می کردند کودکان خود حفاظت کنند از توهین های روستای Lycia و در این افسانه آنها از خورشید خواستند انتقام بگیرد رمان انتقامی نبود که روستاییان روستای lycian به مارمولک و قورباغه تبدیل شدند.

به همین دلیل در این آبنما شما مجسمه هایی را با نیمی از انسان نیمی قورباغه مشاهده می کنید که به رنگ طلایی میباشند.

آبنما قایق

این آبنما در کشور اسپانیا در شهر والنسیا و در ساحل مالاروزا واقع شده بدترین آبنما آب طوری فواره می شود که این آبنما شکل قایق را به خود می گیرد این اثر از معروف ترین و مشهورترین آبنماهای قایقی در جهان است که آثار شبیه به آن در نقاط دیگر جهان وجود دارند اما این آبنما نسبت به دیگر آثار مشابه آن بیشتر مورد توجه گردشگران و توریست ها قرار گرفته است و سالانه بازدید بسیار زیادی از آن می شود.

آبنما های آکوا

آبنما آکوا یکی از معروف ترین برند های تولید آبنما استخری در ایران است که حدود یک دهه در این زمینه در حال فعالیت است و در واقع بهترین برند بازار آبنما در ایران شناخته شده است. مجموعه آکوا آبنما های تولید خد را کاملا با توجه با قضاوت های مهندسی تولید می کند. به عنوان مثال کرتین استخری یکی از محصولات ویژه و مهندسی شده آکوا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟